• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur löser jag min situation?

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Hej!
Jag har haft Loanstep förut, det hamnade även hos inkasso men är avbetalt nu. Så tror inte jag har någon chans där igen.
Jämkar på lönen gör jag redan också!

Jaså, hur skrev du då i din ansökan, samla allt du hade eller bara det som låg synligt på UC?

Utanför Uc har jag 4 ärenden hos inkasso, resten är typ ellos, jotex, everydayplus, TFF.

Jag sökte på lendo på 400' och väl där kritade jag in min då varande ( även nuvarande lön med 2 jobb ) och tjänade runt 60' i månaden. Innan 32000 och hade då belånat mig till 800k. Nu är jag uppe i 1 miljon + privata skulder på 200' ungefär.

Resurs gick inte med på dessa villkor då det ena jobbet inte är en fast inkomst - trots jag har jobbat såhär sedan -2020.

Men Bank Norweigan var det inte alls några problem. Lite högre i ränta men 2 betalningsfria månader per år kändes som en vinst i sig ändå.
Jag angav även att samla lån, även utanför uc. Däremot hade jag inga inkassoskulder så vet inte vart dom står i den frågan tyvärr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Jag sökte på lendo på 400' och väl där kritade jag in min då varande ( även nuvarande lön med 2 jobb ) och tjänade runt 60' i månaden. Innan 32000 och hade då belånat mig till 800k. Nu är jag uppe i 1 miljon + privata skulder på 200' ungefär.

Resurs gick inte med på dessa villkor då det ena jobbet inte är en fast inkomst - trots jag har jobbat såhär sedan -2020.

Men Bank Norweigan var det inte alls några problem. Lite högre i ränta men 2 betalningsfria månader per år kändes som en vinst i sig ändå.
Jag angav även att samla lån, även utanför uc. Däremot hade jag inga inkassoskulder så vet inte vart dom står i den frågan tyvärr.
Åh okej, men skönt att du fick dig ett lån ändå! Har funderat lite på BN om de skulle godkänna mig då de verkar ta till sig lite "udda" fall. Men kollar de transaktioner eller vill ha lönen bekräftad?
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Åh okej, men skönt att du fick dig ett lån ändå! Har funderat lite på BN om de skulle godkänna mig då de verkar ta till sig lite "udda" fall. Men kollar de transaktioner eller vill ha lönen bekräftad?
Nu minns jag inte om jag skickade in lönespecar då resurs va otroligt jobbiga, iaf i min situation (det är typ dom jag minns) men jag hade fullt med speltransaktioner och det var då inga problem att samla. Väldigt snabba och enkla i min mening, men det kanske även där i jämförelse mot resurs haha.

Jag hade iaf sökt på lendo. Remember är ju också en klassisk bank som är relativt lätta att få.

Ska se om jag har kvar min ansökan där för några år sedan
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Nu minns jag inte om jag skickade in lönespecar då resurs va otroligt jobbiga, iaf i min situation (det är typ dom jag minns) men jag hade fullt med speltransaktioner och det var då inga problem att samla. Väldigt snabba och enkla i min mening, men det kanske även där i jämförelse mot resurs haha.

Jag hade iaf sökt på lendo. Remember är ju också en klassisk bank som är relativt lätta att få.

Ska se om jag har kvar min ansökan där för några år sedan
Ah, den var inte så farlig som jag trodde tyvärr, tycker jag hade mycket lån då men bara en risk på 2.4procent.
 

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Ah, den var inte så farlig som jag trodde tyvärr, tycker jag hade mycket lån då men bara en risk på 2.4procent.
2,4 är ändå bra betyg. Men får se vad mitt hamnar på på lördag. Kanske värt att ringa skatteverket också och fråga om mitt slutskattebesked kommer i juni eller augusti... Men de lär nog inte kunna svara på den frågan misstänker jag.
 

TTA

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
24 Augusti 2021
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
73
Poäng
207
Snyggt!
Och när din förfrågan försvinner på lördag så lär du hamna rätt nära 2 tror jag.
I min mening så vore det märkligt om du inte fick något erbjudande, men sen är jag rätt dålig på att sia förutsättningar men om man har "bra score och 2.7" och inte kan få lån/samla. Vad krävs det då kan man undra?

Detta kommet du fixa!
Berätta gärna sen när du väljer att avfyra på låneansöksknappen om hur det gick.
jag hejar på dig! *Lyckospark*
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Ett tips är bara att om det kör ihop sig så prioritera TFF. De är snabba på att skicka till KF, iaf hände det mig för x antal år sen. De är dessutom helt omöjliga gällande ackord
 

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Ett tips är bara att om det kör ihop sig så prioritera TFF. De är snabba på att skicka till KF, iaf hände det mig för x antal år sen. De är dessutom helt omöjliga gällande ackord
Tack för tipset, men tycker de har varit rätt lätta att ha o göra med. Kunnat skippa betalning vissa månader för att betala ikapp nästa månad osv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp